Erfolgreiche Kommunikation mit Kunden in der Bibliothek [E-Book].
Biographical note: Christiane Brockerhoff, Coach und Kommunikationstrainerin, Duisburg
Saved in:
Full text |
|
Personal Name(s): | Brockerhoff, Christiane |
Imprint: |
Berlin :
De Gruyter
|
Physical Description: |
1 online resource (VIII, 155 S.) |
Note: |
deutsch |
ISBN: |
9783110269550 |
Series Title: |
/* Depending on the record driver, $field may either be an array with
"name" and "number" keys or a flat string containing only the series
name. We should account for both cases to maximize compatibility. */?>
Praxiswissen
|
Biographical note: Christiane Brockerhoff, Coach und Kommunikationstrainerin, Duisburg Main description: Das Buch bietet umfassende Hilfestellung für die verschiedensten Kommunikationssituationen zwischen Mitarbeitern und Kunden einer Bibliothek: Erstgespräch, Auskunftsinterview, Schulungs- und Konfliktsituationen, Beschwerden sowie Kundenorientierung. Jedes Kapitel beginnt mit einem konkreten Beispiel, an dem die Problematik der Situation analysiert wird. Zahlreiche Übungsaufgaben dienen dem Selbststudium. Tipps, Formulierungshilfen, Leitsätze und ein Gesprächsleitfaden machen das Buch zu einem einzigartigen Praxisratgeber für den bibliothekarischen Alltag. Main description: This book is a complete guide to the entire range of communication situations between library staff and users, including initial contact, the reference interview, training situations, conflict situations, complaints, and user orientation. Each chapter begins with a specific example that serves as the basis for the analysis of a problem situation. Extensive exercises are provided for independent study. Helpful tips, templates for drafting documents, and interview guidelines make this a uniquely practical guide to everyday library communication. |